Młody jęczmień – zielona bomba witaminowa

Podbija rynek jako jeden ze skutecznych suplementów wspomagających odchudzanie. Młody jęczmień jest stosowany przez coraz większą liczbę osób, którym zależy na zdrowiu i dobrym samopoczuciu. Co kryje w sobie ta niepozorna roślina i jakie niesie ze sobą korzyści dla organizmu?

Czym jest młody jęczmień?

Mimo że popularność zyskuje dopiero teraz, młody jęczmień był znany już w starożytności jako jeden ze składników diety Rzymian. Jego uprawa polega na unikaniu sztucznych nawozów oraz podlewaniu roślin pozyskiwaną z podziemnych źródeł wodą mineralną. Organiczny sposób uprawiania rośliny jest niezwykle ważny w zachowaniu jej prozdrowotnych właściwości.

Sproszkowany zielony jęczmień można pozyskiwać na dwa sposoby:

– metoda pierwsza polega na wyciskaniu soku z młodej trawy jęczmiennej i odparowaniu z niego wody,

– metoda druga obejmuje suszenie młodych roślin, by następnie sproszkować powstały susz.

Proszek, który pozyskiwany jest z soku, ma więcej wartości odżywczych. Dzieje się tak, ponieważ odparowywanie wody wykonywane jest pod ciśnieniem i w niskiej temperaturze. Dzięki temu sproszkowana roślina zachowuje niemal wszystkie składniki odżywcze. Więcej błonnika natomiast znajduje się w produkcie pozyskiwanym metodą suszenia.

Drogocenne właściwości zdrowotne

Lista dobroczynnych właściwości młodego jęczmienia jest zaskakująco długa. Roślina ta zawiera przede wszystkim dużą dawkę chlorofilu, który na organizm człowieka działa odkwaszająco, tym samym utrzymując równowagę kwasowo-zasadową. Właściwości przeciwzapalne i przeciwwirusowe zielonego jęczmienia pomagają w walce z trądzikiem, ale także dają ulgę osobom cierpiącym na bóle stawów i innego typu stany zapalne. Duża zawartość błonnika sprawiła, że sproszkowany jęczmień zyskał sławę jako środek wspomagający odchudzanie. Zawarty w nim rozpuszczalny błonnik pokarmowy odpowiada za zwiększenie metabolizmu tłuszczu w organizmie. Wspomaga również układ pokarmowy i obniża ryzyko zachorowania na raka jelita grubego. Co więcej, spożywanie trawy jęczmiennej wpływa korzystnie na pracę wątroby i wzmaga produkcję enzymów odpowiadających za wytwarzanie witamin A, E i K.

Z czym to się je?

Najlepszym sposobem na spożywanie młodego jęczmienia jest wymieszanie łyżeczki proszku ze szklanką wody. Inną propozycją może być dodanie suszu do jogurtu naturalnego czy domowego soku z warzyw lub owoców. Należy pamiętać, aby nigdy nie zalewać sproszkowanej trawy jęczmiennej gorącą wodą. Spowoduje to rozkład wrażliwych na temperaturę witamin.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *